Vietnam 》 Maleisië 》 AUSTRALIË!!

10 februari 2018 - Adelaide, Australië

Hellooo,

Mijn laatste blog alweer over mijn reis door Azië..

Vanaf 9 januari heb ik gezelschap gehad van Marlou. Samen zijn we van Zuid- naar Noord-Vietnam gereisd. We begonnen in Ho Chi Minh City en eindigden in Hanoi.
Het verkeer in Vietnam is écht een drama.. De scooters vliegen je om de oren, zelfs op het voetgangerspad haha. De foto's die je zo nu en dan voorbij ziet komen van drukke kruispunten vol scooters zijn helemaal waar. Geldt trouwens ook voor de typische Vietnamese hoedjes. Die worden daar echt gedragen door voornamelijk oudere mensen haha.

We hebben twee drukke steden bezocht en ons verdiept in de geschiedenis van Vietnam, zijn naar het strand en de duinen geweest in Mui Ne samen met Freek & Lars, hebben mooie kleren laten maken in Hoi An, drie dagen rondgereden op een scooter door de bergen in Ha Giang en op een boot langs karstgebergten gevaren in Halong Bay. Erg leuk om dit als zussen samen te doen! Een heel gevarieerd land. Wat ik vooral leuk vond, was dat Marlou op keek van dingen waar ik al aan gewend was. Kippen en koeien over straat, de viezigheid in de steden en zo nog heel veel meer. Hierdoor besefte ik maar weer hoe speciaal het is om zo rond te reizen..
We hebben in ruim twee weken heel veel gezien en het erg leuk gehad samen :)
Nadat Marlou terug gegaan is naar NL heb ik nog een tweedaagse trekking door de rijstvelden gedaan in het noorden van Vietnam. Hier was het erg koud (18 graden) na maanden het zonnetje op mijn huid gevoeld hebben.

Daarna ben ik naar Kuala Lumpur, Maleisië gevlogen. Hier zag ik Freek weer en we hebben twee weken door dit land gereisd. Heerlijk om weer samen te zijn en te weten dat we geen afscheid meer hoeven te nemen van elkaar. Maleisië is, in vergelijking met andere landen die ik bezocht heb, best wel Westers. Niet minder leuk, want het blijft mooi om in de natuur rond te dwalen. Winkelen in de grote shopping malls vond ik overigens ook helemaaaal niet erg ;) Eindelijk weer eens 'normale kleding' gekocht na al die tijd in oude of goedkope marktkleren. Niks mis mee, maar dit is toch ook wel fijn haha.

Nu, na vijf maanden backpacken in 7 landen, is het tijd om  weer te settlen. Hier ben ik ook wel aan toe. Ik kijk er erg naar uit om mijn tas uit te pakken en dat zo te laten. Ik merk ook dat bezienswaardigheden niet meer zo 'speciaal' zijn, omdat ik al heel veel gezien heb. Erg zonde, dus het is goed om even op een vaste plek te zijn.
Gelukkig blijf ik nog een tijdje aan de andere kant van de wereld hihi. Ik ga werken als au-pair in Australië en begin maandag al met deze nieuwe job! Een nieuwe stad, nieuwe mensen, een vaste plek samen met Freek.. heel veel zin in!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne carnaval en leuk dat jullie mijn reis gevolgd hebben :) Op PolarSteps kun je op een wereldkaart mijn hele reis nog eens bekijken.

Tegen de tijd dat ik ga reizen door Australië zal ik dit zeker weer met jullie delen!!

Heel veel liefs,

Jeanine

1. Wilma:
    10 februari 2018
    Het is bijzonder om zo te kunnen reizen.
    Veel succes met freek in Australië. Geniet van die tijd, maar vergeet niet om ooit samen terug te keren naar Hegelsom!
  2. Mama:
    16 februari 2018
    Ha Jeanine,
    Wat weer een heerlijk verhaal om te lezen. Het zijn echt onvergetelijke momenten die je nooit meer zult vergeten. Nu samen met Freek veel plezier in Australië en hopelijk komen jullie daar in een fijn gezinnetje terecht.
    Ik ben het helemaal met Wilma eens, vergeet niet om ooit samen terug te keren naar Hegelsom. We missen jullie!
    Heel veel kusjes vanuit Hegelsom.