Van Myanmar naar Thailand

11 december 2017

Hallo allemaal,

Het is een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ik ben uiteindelijk vijf weken in Myanmar gebleven, waarvan 4.5 week als vrijwilliger. Heb daar echt een fantastische tijd gehad! Heb Birmese kleding laten maken en de verjaardag van het hostel nog kunnen vieren. Toen ik daar aankwam kende ik Nyaung Shwe en de mensen niet. Toen ik weg ging voelden de mensen als familie en Nyaung Shwe als thuis. Ze namen me mee naar lokale festivals, uit eten en op fietstripjes. Ze leerden me hun taal en kwamen altijd een praatje maken. Ik vind het zo mooi hoe dat ontstaat, aan de andere kant van de wereld. Dat heb ik in Zuid-Afrika ervaren en nu ook in Myanmar. Onze wereld is zo MOOI.

Na Myanmar ben ik alleen verder gegaan. Spannend, maar ik moet toegeven dat het ook wel avontuurlijk voelt haha. Ik ben op 27 november van Yangon naar Bangkok gevlogen. Heb ruim een week in Bangkok doorgebracht en ben herenigd met mijn camera (jippieee bedankt voor het delen)!! In Bangkok heb ik een fietstour door de stad gedaan en ik ben natuurlijk op Khao San Road geweest. Het is precies zoals op de foto's: een straat vol mensen, kleuren, geuren, kraampjes, barretjes, de gefrituurde insecten en de buckets met alcohol. Hoe later de klok slaat, hoe gekker het wordt. Grappig om te zien. Ik ben ook een dagje naar een National Park geweest. Helaas geen olifanten gezien, maar wel apen, vogels, een krokodil en een schorpioen.
Ik vond Thailand heel erg wennen na Indonesië en Myanmar. Veel toeristischer. Mensen spreken Engels, vragen 'toeristische' prijzen, drukte in de stad, overal tuktuk's en winkels/restaurants die tot laat open zijn. Dat is ook wel weer gemakkelijk. Bijvoorbeeld de bekende supermarkt "7/11" die altijd open is en kant en klare tosti's verkoopt.
Na Bangkok ben ik naar Chiang Mai gegaan, in het Noorden van Thailand. Een heerlijke plek om lekker rond te hangen met een gezellige avondmarkt voor souvenirs en eten. Met een scooter ben ik naar de sticky waterfalls geweest. Een waterval die je kan beklimmen, omdat de stenen niet glad zijn. Heel apart, want je hebt wel het idee dat je gaat uitglijden haha. Het was mijn eerste keer scooteren in Azië en dat is gelukkig goed gegaan. Verder heb ik wat door de stad gefietst, een canyon bezocht en een Thaise kookcursus gedaan. Nu weet ik hoe ik die lekkere Pad Thai kan maken! Op een van de avonden heb ik de Ladyboy Playbackshow bezocht. Een grappige vertoning. Heel fijn dat deze mensen zichzelf kunnen en mogen zijn.
Ik heb echt niet alles gezien van Thailand en hoop dat dat nog wel ooit gaat gebeuren, maar voor nu was het genoeg haha. Op de een of andere manier was ik klaar om naar het volgende land te gaan. Minder toeristisch, meer avontuur.

Ik heb in Chiang Mai veel leuke mensen ontmoet, waaronder een meisje uit Amsterdam. Met haar ben ik eergisteren doorgereisd naar Laos. We hebben de afgelopen twee dagen doorgebracht op een boot over de Mekong rivier. Prachtig uitzicht, maar dat is voor de volgende keer. Ik ben heel erg benieuwd naar Laos en heb veel zin om dit land te ontdekken. Tot nu toe bevalt het alleen reizen erg goed. Ben eigenlijk nog niet echt alleen geweest. Het is zo makkelijk om mensen te leren kennen en het is ook heel makkelijk om in je eentje dingen te ondernemen. ZO GAAF

Tot de volgende!

Liefs Jeanine
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mama:
    11 december 2017
    Heej Jeanine,
    Wederom heerlijk om jouw verhaal te lezen. Ik ben blij dat het alleen reizen jou goed bevalt. Is toch een hele uitdaging!
    Veel plezier met Emily en jou camera, hihi
    Groetjes mamske
  2. Truus:
    12 december 2017
    Heey Janine wat een leuk verhaal ik bij vind het super tof wat jij in je eentje doet geniet ervan en tot je volgende verhaal groetjes uit hegelsom
  3. Jacqueline Versleijen:
    13 december 2017
    Ha Jeanine,
    Gaat goed zo te lezen, mooi dat het alleen reizen je ook bevalt. Geniet van al dat moois en we wachten op je volgende blog.
    Groetjes Jos, Jacqueline en kids
  4. Thea:
    16 december 2017
    Ha Jeanine,
    Steeds jou verhalen gelezen en genoten hoe mooi en bijzonder het in deze wereld is maar ook vooral op de eerste plaats hoe jij ermee omgaat. Hoe jij het doet en vooral ook geniet. Dit komt naar voren in al jou verhalen, erg fijn dat wij dit zo mogen meemaken👍 geniet van je avontuur en wees vooral voorzichtig op jezelf. Groetjes en😘 Thea